Tisdagen händelser..

Dagen började med jobb vid 07.00 - 09.45 ungefär. Sen drack jag lite kaffe på jobbet och pratade med Karin lite :)
Men jag gick så jag skulle hinna med min buss som gick 10.10 från busstationen MEN i faaan heller att den gjorde :S
Jag kom så jag kanske hade max 20 meter eller lite mer till residenstorget så ser jag en buss som går förbi men tänker för mig själv att det är inte min.
Vad fel jag hade för vid 10.16 innser jag att hmm det var nog min buss jag såg förut. Faaan bussen gick för tidigt!!! Detta gör mig så förbannad! Står det 10 över då ska den gå då och INTE TIDIGARE!! :@ 
Jävla värmlandstrafik bara massa skit med dom. Så jag fick gå neråt till busstationen och fick sitta där och ruttna i 40 min innan nästa buss gick. För tåg gick inga mot mitt håll! 
Men ska väl inte klaga så mycket över dom för åker med dom minst 1 gg/dag :p


Så känner jag ibland mot bussarna!

När jag väl kom hem tänkte jag sätta mig plugga men moster var hos oss och då frågade hon mig iaf jag ville ut och gå med Spikey. Ja det kan jag svarade jag och såg ut och tänkte att plugga hinner jag ju men solen är ju här just nu bäst att ta vara på den! 
Så tog en snabb kopp med kaffe så gick jag ut sen och gick i kanske 45 min ungefär. :)
Så himla skönt det var i solen, gick och njöt varje sekund av den. Spikey såg ocksp ut att njuta av solen och vara ute och gå i vädret, fast han älskar att vara ute så länge det inte regnar eller så. 

sommaren -11
Jag och Spikey -11

Efter en skön promenad så blev det näsan ner i böckerna. Igår var det lite svårare men det var ändå kul. Kommer nog bli olika svårt varje dag men spelar ingen roll för just nu tycker jag bara det känns skoj.
Blir nog så tror jag när man känner att man är motiverad till de. 
Att plugga och ha ett mål med det är nog bättre än att bara plugga för att man måste. Det kan ju aldrig vara en bra ska för någon.
Men jag känner mig glad över att jag är på ett helt annat sätt nu när det kommer till att plugga och läsa. För 1 år sen skulle inte kunna tro detta om mig själv. Att jag nu sitter och pluggar eng b för att sen söka till förskolelärare på universitetet känns lite overkligt men skoj :)
Från den 15/3 - 16/4 kan man söka in till ht-12. Så kommer skicka in massa då till 5 olika universitet som det ser ut men kanske blir mindre eller mer för att öka min chans :)

Woho mitt rum är nu vår städat. Det är för mig att jag städar från golv till tak väldigt noga och varje liten sak blir ren, plus att jag lyfte ut allt som gick efter jag dammade av det bara för att få en öppen yta att dammsuga o skura på. Bytte sängkläder också. Och efter allt detta under den gårdagen så blev det en välförtjänt dusch och sen läggdags för min del. Sen blev det en ny dag ;)

sommaren -11
Power to me ;)

Nu blir det att åka till stan och träffa ankan. Så kommer inlägg om denna dagens äventyr senare ikväll ;)

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0