Fredag

Då är det fredag kväll och ska upp och jobba till morgonen.
Sååå kul not.. Okej att jobba är ju kul att kunna tjäna sina egna pengar men finns bättre jobb kan jag ju säga.
Men jag är glad över att överhuvudtaget ha ett jobb ju. Var arbetslös i 2 år nästan. Så tacksam är jag ju men säger bara att finns bättre.

Idag var jag förresten och hämtade ut min bok för min engelska b kurs som jag ska gå.
Den är på distans och är på nti.se
För tog nämligen inte den kursen under gymnasiet som jag nu känner kanske var lite dumt men men gjort är gjort och kommer inte tillbaka, så lika bara att leva för stunden.
Skulle varit bra om jag gick den men var så skoltrött innan jag ens började gymnasiet men det har ju sin förklaring.

För under hela min skolgång fick jag hjälp av mamma o pappa med allt från läsa o skriva för jag kunde inte, jag visste aldrig vad som var problemet men fattade att det var något som inte stämde för alla i min klass kunde ju läsa förutom jag. Så mamma o pappa kämpade för min skull men utan någon verkan. Så när jag kom till gymnasiet så pratade jag med min mentor den första skoldagen och sa att jag tror jag har dyslexi men har det inte på papper för min skola eller min kommun ville inte utreda mig.
Så då gjorde dom en egen utredning i skolan och såg att jag hade det så sen skickade dom en remiss till Klara borg. Jag väntade på en tid från dom i kanske 2 månader eller lite mer men sen efter det sättes en RIKTIG utredning i gång på mig och jag fick det på papper. Jag fick och har dyslexi, allt kom som en lättnad så jag började gråta. Inte för att jag var ledsen utan det blev en bekräftelse på att i alla dessa år så hade jag och mina föräldrar inte kämpat i onödan men blev också arg för att man inte hade blivit hörd.

Det är så fel att lärare såg att jag var det men dom vågade inte säga till om det. Allt blev en upprättelse för mig under den vår dagen i maj 2008. Blev att jag tänkte Fuck off era jävla idioter till lärare som jag hade i kil som inte lyssnade eller öppnade sin mun för den rätta saken!

Sommaren 2008
Jag -08

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0